FYN Benelux B.V. maakt gebruik van cookies meer informatie

Vragen? Hier zijn de antwoorden!

Mogelijk heeft u vragen over FYN Retail of vraagt u zich af wat FYN Retail nu precies voor u kan betekenen. Uiteraard beantwoorden we uw vragen graag! Belt u ons gerust: (0412) 69 08 40.

Misschien kunnen we u nú al antwoord geven op enkele vragen. Hieronder vindt u een overzicht van vragen die ondernemers ons eerder stelden. Inclusief de antwoorden, uiteraard.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen
Ik heb toch al een kassasysteem? Waarom een nieuw systeem?

Aan de buitenkant lijken kassasystemen (met bijvoorbeeld een gekoppelde webshop) op FYN Retail. Het verschil zit ‘onder de motorkap’: door de unieke FYN-databaseconstructie zijn alle functionaliteiten onderdeel van één en hetzelfde systeem . Dat maakt ze veel efficiënter dan bij reguliere softwaresystemen. Bovendien biedt FYN Retail alle benodigde functies aan. U werkt dus samen met één partij (en wordt nooit meer van het kastje naar de muur gestuurd).

Is het FYN Retail-concept niet iets voor de verre toekomst?

Juist door nu al rekening te houden met de databehoefte van morgen, werkt u vandaag al aan een voorsprong op concurrenten. U verzamelt op eenvoudige wijze Big Data, die u snel en efficiënt helpen uw marketingdoelen te realiseren.

Ik vind FYN Retail te duur

De TCO (total cost of ownership) van FYN Retail is lager dan die van veel andere systemen, die vaak ook nog over minder functionaliteiten beschikken. Ook vermijdt u met FYN Retail een diversiteit aan kosten, zoals voor verschillende abonnementen, onderhoudscontracten en softwareupdates. Algemeen wordt aangenomen dat een winkel met een jaaromzet van € 200.000 ongeveer 2% van die omzet zou mogen inzetten voor automatisering. FYN Retail vergt slechts een investering van 1%. Zelfs voor kleine retailers kan FYN retail veel tijd en efficiency opleveren. De tijd die u wint, kunt u vervolgens inzetten om uw klant nóg meer in de watten te leggen.

Wij hebben nét een nieuw softwarepakket in gebruik genomen

Een plausibele reden voor twijfel. Echter: FYN Retail adviseert om naar de kwaliteit en functionaliteit van de software te kijken en op basis daarvan een (nieuwe) keuze te maken. Beantwoordt uw huidige systeem aan uw behoeftes? Welke kosten zou u kunnen besparen door wél over te stappen op FYN Retail? We rekenen het graag voor u uit.

Ik begeef me in een nichemarkt. Waarom een ingewikkeld systeem?

Juist in een nichemarkt is het belangrijk om veel data te verzamelen. Daarmee kunt u namelijk het gedrag van uw klanten nauwkeurig monitoren. Die inzichten stellen u in staat uw productassortiment nog verder te optimaliseren. Immers: dankzij de klantdata leert u uw klant nog beter kennen.

We zijn al in gesprek met een leverancier. Wat nu?

U heeft aandacht voor uw automatisering. Uitstekend! Vraag u in uw overleg wél af of de software beantwoordt aan uw behoefte. Goede software maakt uw leven als ondernemer aantoonbaar eenvoudiger en overzichtelijker. Een tip: beslis niet voordat u enkele alternatieven hebt getest en een goed vergelijk kunt maken.

Ik heb al een kassa/stocksysteem, specifiek voor de tweewielerbranche

FYN Retail is beschikbaar in een generieke én branche-specifieke uitvoering (voor de juweliersen rijwielbranche). Dat maakt FYN Retail zowel geschikt voor groothandel als voor detailhandel.

Is het juist niet overzichtelijk om winkel, webshop en andere communicatiekanalen te scheiden?

Dat is een persoonlijke overweging. Het is onze overtuiging dat één centrale database u snellere en betere inzichten oplevert. Bovendien zijn zaken als voorraadweergave (online en offline), artikelinformatie, prijsstellingen enzovoorts in FYN Retail altijd en overal uniform en actueel.

Ons huidige systeem werkt perfect. Waarom een nieuw systeem?

Als uw winkelmanagementsysteem naar wens functioneert, is er op het oog inderdaad geen reden om FYN Retail te overwegen. Toch kan er een argument zijn: het toenemende belang van Big Data. Big Data is informatie die u helpt uw klant beter te leren kennen. Alleen door informatie op de juiste manier te verzamelen en te bundelen, kunt u werken aan gepersonaliseerde marketing . FYN Retail is door de unieke databaseconstructie een ideaal platform om klantdata die voortkomt uit alle denkbare communicatiekanalen, om te zetten tot een krachtig marketinginstrument.

Word ik niet kwetsbaar als ik al mijn communicatiekanalen in één systeem onderbreng?

Integendeel! Juist door alle systemen door één partij te laten regelen, wordt uw organisatie veel betrouwbaarder. FYN Retail is extreem goed beveiligd en ontwikkelt en onderhoudt alle software in eigen beheer. Dat maakt FYN retail ongevoelig voor externe updates, wijzigingen, storingen, enzovoorts. Sterker nog: u voorkomt dat u met verouderde versies van softwarepakketten werkt, bijvoorbeeld doordat bepaalde koppelingen (nog) niet zijn geüpdatet (met als gevolg beveiligings- en stabiliteitsproblemen).

Ik heb geen tijd om me hierin te verdiepen

Goed nieuws: dat hoeft ook niet. De FYN Retail-ontwikkelaars hebben jarenlange ervaring en werken dagelijks aan nieuwe functionaliteiten en verbeteringen. Daarnaast staat er dag en nacht een team specialisten/adviseurs klaar om al uw vragen te beantwoorden en die u helpen bij een succesvolle implementatie.

Hoe verdien ik de investering in FYN retail terug?

Het gebruik van FYN Retail is goedkoper dan veel andere systemen. Bovendien kunt u, door nauw samen te werken met uw reclamebureau, efficiënt werken aan gerichte marketing. Het reclamebureau kan desgewenst namelijk ook toegang krijgen tot de Big Data, die u met FYN Retail automatisch verzamelt. Op die manier kunt u uw volgende marketingactie met een gerust hart aan uw reclamebureau overlaten. Zo kunt u deze oorspronkelijke kostenpost al snel omzetten in een verdienmodel.

Mijn franchiseorganisatie verzorgt binnenkort al een nieuw winkelmanagementsysteem

Uitstekend! Echter: is het nieuwe systeem net zo geavanceerd als FYN Retail? Toont de corporate website bijvoorbeeld ook de realtime voorraad in úw winkel? En combineert deze software het online zoekgedrag met de uiteindelijke conversie? FYN Retail beschikt over een specifieke franchise-variant van de software. Wellicht kunnen we ons systeem onder de aandacht brengen , zodat u(w) franchiseorganisatie uiteindelijk een weloverwogen besluit kan nemen.

Mijn winkel is niet het belangrijkste. Mijn reparaties zorgen juist voor omzet én traffic in de winkel

Ook in dat geval kan FYN Retail u heel goed ondersteunen. Een voorbeeld: via de webfunctie van FYN Retail kunt u uw klant online een reparatie laten inplannen. U kunt daardoor in uw personeelsplanning al bij voorbaat rekening houden met piekmomenten. Ook de bijbehorende betaling en andere services kunnen online plaatsvinden. Bovendien bent u hierdoor online beter vindbaar: uw digitale uithangbord is krachtig en doeltreffend.

Laat ons helpen uw retail ervaring te verfynen

neem contact op
Powered by FYN Software