FYN Benelux B.V. maakt gebruik van cookies meer informatie

Big Data

Met FYN Software speelt u gericht in op de toekomst. Een term die in dit verband vaak valt, is ‘Big Data’. Maar wat is dat eigenlijk?

‘Big Data’ is de verzamelnaam voor de (klant)gegevens die we inwinnen door middel van meerdere technologieën. Wie die data slim combineert, kan de klantwens van morgen voorspellen en daar vervolgens zijn marketingactiviteiten op afstemmen. Welke trendwatcher je ook spreekt: ze zijn er allemaal van overtuigd dat Big Data de pot met goud is voor de retailer van de toekomst.

Veel retailers verzamelen al Big Data. Bijvoorbeeld door zoekgedrag op hun website te monitoren of te meten welke nieuwsitems uit hun nieuwsbrief goed gelezen worden. Die data worden meestal echter nog niet gestructureerd en eenduidig opgeslagen, sterker nog: ieder systeem heeft een eigen database. Een voorbeeld: retailer X gebruikt Clickview voor het interpreteren van webshopdata; Google Analytics voor het monitoren van websiteverkeer; Mailchimp voor de analyse van e-mailings, enzovoorts.

an image

Kortom: het is lastig om data te combineren en efficiënt in te zetten. Want hoe combineer je de navigatiegegevens uit een webshop met het aankoopgedrag van klanten in de fysieke winkel? Of met de respons op een social media-actie? Met FYN Software wordt het een vanzelfsprekendheid.

FYN Software is namelijk één en hetzelfde softwarepakket voor alle varianten van datamanagement. Dat noemen we de omnichannelstrategie. In die strategie belanden alle data (‘omni’) uit alle kanalen (‘channels’) op één en dezelfde plek, waar ze automatisch met elkaar gecombineerd worden. Ze zijn dus snel en gemakkelijk in te zien en in te zetten voor toekomstige (marketing)activiteiten.

Technologie

an image

FYN Rfid

an image

Big data

an image

Omnichannel

Powered by FYN Software